卲’墨默 🎈19881007

Don't Leave Me (Ne Me Quitte Pas) - Regina Spektor

sweetest:

更换了歌曲,Regina Spektor的歌声充满浪漫美感,轻松俏皮,古怪灵秀,令人喜欢。

 

《Don't Leave Me (Ne Me Quitte Pas)》歌词:

Down on Bowery they lose their
在包厘街(在纽约)他们沉醉于美妙的恋曲
Ball-eyes and their lip-mouths in the night,
在深夜他们的双唇交覆
And stumbling through the street they say,
走过街区他们说
"Sir, do you got a light?"
“哥们儿有火吗?”
And if you do then you're my friend,
如果你有你就是朋友
And if you don't then you're my foe,
没有的话你就是敌人

And if you are a deity of any sort
如果你是什么神
Then please don't go.
请你别走

Ne me quitte pas, mon chere
亲爱的不要离开我
Ne me quitte pas
不要离开我
Ne me quitte pas, mon chere
亲爱的不要离开我
Ne me quitte pas
不要离开我

And down on Lexington they're wearing
在莱克星顿他们
New shoes stuck to aging feet,
穿磨着老脚的新鞋
And close their eyes and open,
闭上眼,又睁开眼
And not recognize the aging street,
尝试想起这老旧的街道
And think about how things were right
想想到底什么没有变
When they were young and veins were tight
什么东西和他们年轻强壮时一模一样
And if you are the ghost of Christmas Past
如果你是圣诞夜后的幽灵
Then won't you stay the night?
那么今晚你会留下来吗?

Ne me quitte pas, mon chere
亲爱的不要离开我
Ne me quitte pas
不要离开我
Ne me quitte pas, mon chere
亲爱的不要离开我
Ne me quitte pas
不要离开我
Ne me quitte pas, mon chere
亲爱的不要离开我
Ne me quitte pas
不要离开我
Ne me quitte pas, mon chere
亲爱的不要离开我
Ne me quitte pas
不要离开我

Down in Bronxy-Bronx the kids go
在博朗克斯(在纽约)的孩子们
Sledding down snow-covered slopes
在雪坡上玩雪橇
And frozen noses, frozen toes
鼻子冻红了,脚趾冻疼了
The frozen city starts to glow
这座被雪覆盖的城市开始发光
And yes, they know that it'll melt
他们知道冰雪终将融化
And yes, the know New York will thaw
他们知道纽约终会变得温暖
But if you are a friend of any sort
但如果你还算个朋友的话
Then play along and catch a cold!
就一起玩到感冒吧~

Ne me quitte pas, mon chere
亲爱的不要离开我
Ne me quitte pas
不要离开我
Ne me quitte pas, mon chere
亲爱的不要离开我
Ne me quitte pas
不要离开我
Ne me quitte pas, mon chere
亲爱的不要离开我
Ne me quitte pas
不要离开我
Ne me quitte pas, mon chere
亲爱的不要离开我
Ne me quitte pas
不要离开我

I love Paris in the rain,
我爱雨中的巴黎,
I love Paris in the rain,
我爱雨中的巴黎,
I love, I love, in the rain.
我爱沐浴在雨中。
I love Paris in the rain,
我爱雨中的巴黎,
I love Paris in the rain,
我爱雨中的巴黎,
I love, I love, in the rain.
我爱沐浴在雨中。

评论

热度(48)